איך מזגן עובד ?

האם אתה יודע איך עובד מזגן ?

כמעט לכל בית בישראל ביום יש מזגן. אנו מתקינים מזגן כדי לעשות את החיים שלנו כלים ונעימים יותר באקלים החם שלנו במזרח התיכון.

אבל איך המזגן שלך עובד אתה יודע ? למרות שמזגן הוא היום חלק קריטי של כל בית, רוב בעלי הבתים לא ממש מבינים את תהליך הסינון וקירור האוויר. הבנת היסודות של איך מערכת מזגן עובדת יעזור לבעלי בתים לזהות בעיות מוקדדם, ולדעת מתי להתקשר טכנאי מזגנים או להתמודד עם הבעיה בעצמם.

ביחידות מיזוג אוויר יש מספר חלקים שמשפתים פעולה. כשל של רכיב אחד בלבד, או אי-שמירה על היחידה במהלך השנה יגרום לכל המערכת להפסיק לעבוד. בעלי בתים ומזגנים לא יודעים איך המערכת של המזגן פועלת אבל הם בטוח יודעים מתי המזגן לא מתפקד כמו שצריך.

עכשיו קצת מידע טכני שלא מתאים לכל אחד

תהליך מיזוג האוויר מתחיל עם כניסת האוויר ליחידה המזגן. שלב אחד של המזגן הוא למשוך באוויר מכל רחבי הבית. מכיוון שמכונה אינה יכולה לקרר את האוויר בעצמה, האוויר נדחף לחלק מהמערכת הזורמת בנוזל קירור. הנוזל זורם דרך סלילי המאייד בתוך יחידת המטפל. האוויר ואז אינטראקציה עם זה נוזלי, העברת חום באוויר אל נוזל קירור נוזלי. תהליך זה יוצר לחות כמו קירור נוזלי מומרת לגז. מעובה אוספת על סלילי ו מנוקז מתוך המערכת.

לאחר השלמת תהליך הקירור, האוויר מועבר לתא הבא. אזור זה משמש תנור, עובד בקורלציה ישירה עם ההגדרות על התרמוסטט שלך. במילים אחרות, אם זה היה יום קריר בחוץ, התא היה מחמם את האוויר בבית לטמפרטורה נוחה. בימים שלפוחיות, התרמוסטט מצביע על כך שלא נדרשת עבודה רבה באזור זה.

אחרי שהאוויר עושה את דרכו בין שני תאים אלה, הוא מוכן סוף סוף להשתחרר. ביחידה יש ​​מאוורר אשר נושף את האוויר בחזרה לתוך הבית. עם האוויר בבית שלך עכשיו בטמפרטורה משביעת רצון, המזגן השלים את עבודתו.

ובכן, התהליך לא הסתיים עדיין. תהליך מיזוג האוויר גורם לקירור שהוריד את טמפרטורת האוויר מוקדם יותר כדי להתאדות. תהליך זה הופך אותו נוזל קר לתוך גז חם. אדי זה מתועל מכן לתוך מדחס, אשר מפריד את החום מן נוזל הקירור. הקירור עצמו חוזר לצורתו הנוזלית הצוננת, בעוד שהיחידה מוציאה את החום החדש מחוץ לבית. נוזל הקירור מועבר חזרה למיקום היציאה של המחזור.

מחזור זה חוזר פעמים רבות ככל הנדרש עד הבית שלך מגיע הטמפרטורה שאתה מגדיר על בטרמוסטט או יותר נכון בשלט המזגן שלך

מזגן תקין כיף בבית

מזגן תקין יעשה לך נעים וגירום לטמפרטורה בביתך להישאר נמוכה אפילו שהטמפרטורה בחוץ גבוהה, ולהיפך. למרות שזה רק הסבר פשוט של התהליך, אלה הצעדים הבסיסיים הבאים לבוא יחד כדי לצנן את הבית שלך. אם אתה חושב שהמזגן שלך הפסיק לעבוד כמו שצריך ואתה צריך לתקן אותו צור איתנו קשר ונשמח לעזור